środa, 4 czerwca 2014

Zorganizuj swój czas!


Większość z nas żyje ze świadomością, złego zorganizowania samego siebie. Wiemy, że powinniśmy coś zmienić, postanowić, ale mimo to odkładamy to na ostatnią chwilę żyjąc w ciągłym chaosie.

W dzisiejszym świecie człowiek bierze na siebie dużo obowiązków, zadań którym niekiedy nie potrafi sprostać. Ludzie w większych miastach żyją w pośpiechu, ciągłym biegu.Goniąc za wyznaczonymi celami. Organizacja naszego czasu pomaga nam zaoszczędzić chwile wolnego czasu który możemy przeznaczyć na coś bardziej przyjemnego niż gonitwa za czymś co wypadło nam z głowy a jednak przydało by się to zrobić. Sama wiem po sobie, że jeśli czegoś sobie nie zapisze to tego nie zrobię. Dlatego przygotowałam listę która w pewien sposób ułatwi nam życie i pomoże zyskać trochę wolnego czasu dla samych siebie.

1.Korzystaj z listy zadań i kalendarza! Na liście zadań wypunktuj rzeczy do zrobienia w danym dniu. Kiedy już to wykonasz skreśl to! Taka lista będzie motywowała Cie do pracy a dzięki niej nic nie wypadnie Ci z głowy. Do zapisywania ważnych spotkań posłuży Ci kalendarz nawet w wersji mini.
2.Zacznij od najtrudniejszych rzeczy! Jeśli wiesz, że w danym dniu czeka Cie kilka obowiązków : zakupy, przelewy, rachunki nie odkładaj tego na później zrób to od razu a potem ciesz się z wolnego popołudnia.
3.Odkładaj rzeczy na swoje miejsce! Ile razy zastanawiasz się gdzie posiałaś/eś daną rzecz która natychmiast jest Ci potrzebna? No właśnie.. Jeśli korzystasz z danej rzeczy odkładając ją na to samo miejsce zyskasz czas i nie stracisz nerwów na szukanie jej kiedy będzie Ci potrzebna:) 
4.Sprzątaj systematycznie. Nie wiem jak wy ale od dzieciństwa mam wpojone, że sobota to dzień kiedy wywracamy swoje domy do góry nogami bo bodajże jest w nim taki syf że nie da się żyć.( to nie wiem jak udało nam się to wykonać przez cały tydzień:P). Sama wiem, że ogarnięcie nawet samego pokoju zabiera mi ok 2h. A pomyślcie ile przyjemniejsza byłaby wolna sobota gdybyśmy w ciągu dnia w tygodniu poświęcili ok 20 min. na ogarnięcie nieporządku. 
5.Nie przywiązuj się do rzeczy oczywiście do rzeczy niepotrzebnych Ci. Sama nad tym pracuje. Bo.. a może mi się przyda? mowa tu nawet o pudełku po ciasteczkach które zaraz rzucam na półkę i więcej go nie użyje. Dlatego poważnie się zastanów zanim zatrzymasz kolejne pudełko po słodkościach itd.
6.Przestaw zegarek głownie to rada dla spóźnialskich. Osobiście nie mam problemu ze spóźnianiem, chyba nikt jeszcze nie czekał na mnie ponad 1h bo prostowałam włosy czy malowałam usta:) zawsze staram się wyrobić na czas. Przestawienie zegarka nawet o te 2 min do przodu sprawi, że nigdy nie spóźnisz się na wyznaczone spotkanie i nie będziesz nikomu kazała/ał czekać.
7.Systematycznie porządkuj swoje ubrania Wrzucanie ich do szafy "byle jak" a potem znowu wyrzucanie ich na łóżko bo " gdzie jest moja bluzka?!" jest na krótką metę. Kiedy ubrania będą poukładane docenisz to jak łatwo jest znaleźć to czego szukasz a zarazem zyskasz na czasie.
8.Korzystaj w 100% z wolnej minuty Przygotowujesz obiad, gotują Ci się ziemniaki a Ty stoisz i patrzysz się bezsensownie w telewizor lub w gotującą wodę? nie? bo ja tak robię. A w tym czasie kiedy ziemniaki czy zupa prawie jest gotowa Ty możesz przyrządzić sałatkę, zrobić coś dla siebie, umalować paznokcie, umyć włosy poprawić make-up czy przygotować herbatę.
9.Nie rób wszystkiego na raz Zastanów się ile jesteś w stanie wykonać i tyle weź na siebie. Nigdy nie przewyższaj swoich możliwości bo tylko zdenerwujesz się gdy na coś nie starczy Ci czasu bądź siły.
10. Ustal priorytety Jeśli w danym dniu masz do wykonania kilka rzeczy np. zrobić maseczkę, pomalować paznokcie i przygotować się do ważnego egzaminu to postaw naukę na pierwszym miejscu a dopiero później odpręż się robiąc coś dla lepszego samopoczucia.
A wy jakie macie sposoby na zorganizowanie własnego czasu?

8 komentarzy:

  1. ja bez mojego kalendarza nigdzie nie ruszam się :)

    OdpowiedzUsuń
  2. można wiedzieć jaki iphone? ( w sensie 4s czy 5s) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. Lubię takie wpisy. Nieraz należało by usiąść na dupsku i przemyśleć te wszystkie punkty, ale wciąż brak czasu! :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie znoszę mieć w swoich szafkach bałaganu, bo nic nie mogę znaleźć, a z drugiej strony ogromnie mnie to irytuje. Doceniam też teraz fakt, że zainwestowałam w kalendarz, przez co przestałam zapominać o niektórych sprawach. Poza tym bardzo podoba mi się cały blog. Zapraszam do siebie!

    OdpowiedzUsuń
  5. Hmmm, niestety u mnie to nie działa.:P
    http://mina-doimika.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo interesujący post...!

    OdpowiedzUsuń